Shortlist

Media Mediasta

Suomelle pronssia eurobestin Young Creatives -kisassa

Suomen tiimi eurobestin Young Creatives –kilpailussa voitti Roomassa käydyssä kolmipäiväisessä kilpailussa pronssia. Joukkue koostui Copywriter Kaari Koskelasta ja Art Director Miikka Saaresta Mirumilta. Young Creatives -kilpailuun osallistutaan kahden hengen joukkueina, kisaajien tulee olla alle 30-vuotiaita ja työskennellä luovassa toimistossa Euroopassa. Kilpailun voitti Tanskan tiimi ja hopeaa ottivat ukrainalaiset. Kilpailuun osallistui 20 joukkuetta 14 maasta.

Molemmat Mirumin suunnittelijat edustavat uutta suomalaista diginatiivia sukupolvea. Parin viimeaikaisia töitä kotimaassa on ollut muun muassa Finnairille ja Finavialle suunniteltu ja toteutettu Match Made in HEL –kampanja.

"Hyvältä tuntuu! Kärkitöissä näkyy hyvä insight ja selkeä, toteutettava konsepti, joka samalla vastaa briefiin että tuo mukaan jotain ihan omaa. Käytimmekin luovan idean ja konseptin kirkastamiseen valtaosan työajasta – muu seurasi perästä kuin itsestään. Rohkaisevaa saada tällainen meriitti siitä, että tekee oikeita asioita ja oikeassa ammatissa.", kisapari kommentoi.

Kilpailussa piti suunnitella kampanja ANT:lle, joka on italialainen kotihoitoa syöpäsairaille tarjoava hyväntekeväisyysjärjestö. Suuri osa järjestön rahoituksesta tulee testamenteistä, ja kisaparien tehtävänä oli keksiä miten järjestö saisi lisää ihmisiä testamenttaamaan omaisuuttaan. Koko briiffi ladattavissa tästä.

Eurobest on suurin ja arvostetuin eurooppalainen markkinointifestivaali. Tänä vuonna tapahtuman isäntäkaupunkina toimii Rooma. Keskiviikkona alkanut kolmipäiväinen tapahtuma kerää noin 1500 osallistujaa kymmenistä maista. Eurobestin järjestää Lions Festivals, joka on myös Cannes Lions –festivaalin takana. Vuonna 2014 eurobest järjestettiin Helsingissä.