Shortlist

Media Mediasta

Sanoman Young Lions Finlandin short list julki

Vuorossaan kahdestoista nuorille mainonnan ja markkinoinnin ammattilaisille tarkoitettu Young Lions Finland -kilpailu järjestettiin 10.-12.3.2017. Kilpailun vetovoimaisuus on säilynyt, töitä osallistui yhteensä 111 kappaletta. Kisan voittajat julkistetaan Sanomatalolla torstaina 11.5.

Sanoma Media Finlandin järjestämä Young Lions Finland on yksi Suomen merkittävimmistä mainoskilpailuista. Kilpailulla Sanoma haluaa edistää suomalaista markkinointiviestintää sekä auttaa nuoria kykyjä pääsemään ulkomaille oppimaan ja kokeilemaan siipiään.

“Toivoimme idean ja insightin lisäksi pareilta ymmärrystä siitä, mille tasolle oma rima on nostettava, jotta pari voidaan hyvillä mielin MM-kisaan lähettää. Haastavin tuomaroitava oli Cyber-sarja. Palkitut ovat kiistatta sarjojensa parhaat, mutta Suomea edustamaan lähtevien parien täytyy treenata kuten urheilijoiden, että maailmanluokan kisakunto saavutetaan”, Print, Cyber & Film -tuomariston puheenjohtaja Kari Eilola kommentoi.

“Nuorten esiintymistaidot englanniksi olivat erityinen ilonaihe. Kiinnitimme huomiota idean ja insightin lisäksi myös presentaatiotaitoihin, jossa suurin osa kisailijoista olikin ihailtavan hyviä. Mediasarjan osalta käytiin kiivaimmat keskustelut, uusia ja innovatiivisia mediaideoita kaivattiin”, Media & Marketers -tuomariston puheenjohtaja Tomi Wirtanen sanoo.

Young Lions Finlandin asiakas on aina yhteiskunnallinen toimija, yleensä liitto tai järjestö. Vuoden 2017 asiakasbriefin antoi Suomalaisen Työn Liitto. Kilpailussa STL saa käyttöönsä nuorten ammattilaisten näkemyksiä siitä, miten heidän pitäisi edistää suomalaisen työn arvostusta.

YOUNG LIONS FINLAND 2017 SHORT LIST (aakkosjärjestyksessä)

PRINT
BUILDING THE FUTURE (Karolus Viitala ja Tuukka Paikkari, Bob the Robot)
FINNISH OPTIONS (Janne Kunttu, Hungry ja Samu Rintala, Zeeland Family)
IT TAKES A GENIOUS TO RECOGNIZE ONE (Tero Karjalainen ja Aina Viukari, Mirum Agency)
WHAT´S NEXT? (Kuisma Väänänen, Taivas ja Ida Timonen, Freelancer)
YOU DECIDE (Hilla Kouki, Satumaa Family Business ja Evastina Tikkala, OSG)

CYBER
#FINLANDSAYSTHANKS (Anniina Sulku ja Matti Lehto, Ellun Kanat)
FINSPIRATION (Mya Rydman ja Joel Huttunen, Mirum Agency)
FINNSPIRATIONAL CANDID CAMERA (Mari Svahn ja Kia Yliperttula, Hill and Knowlton Finland Oy)
KIITOS NAAPURI (Niko Vesalainen ja Meri Riski, P+SBD)
PAIKASSA SUOMI (Taneli Lahtinen ja Veera Hevosmaa, Dingle)
WORK FOR FINLAND (Linda Jakobsson ja Essi Manni, ThreeFiveEight Oy)

FILM
CONSEQUENCES (Kalle Wallin, Miltton Creative ja Juhani Ylitalo, TBWA\Helsinki)
FINNISH THE CYCLE (Liisa-Lotta Laulainen, Kuudes ja Katri Lankila, Taivas)
WHAT MAKES US GO ON (Niklas Nordling ja Okko Käyhkö, Bob the Robot Pictures Oy)
WHAT’S NEXT? (Kuisma Väänänen, Taivas ja Ida Timonen, Freelancer)

MEDIA
BLUE AND WHITE CHRISTMAS (Roni Saroniemi ja Jesse Ketonen, Dingle Oy)
PERSONAL BUSINESS (Sebastian Örn, Vizeum ja Joonas Imeläinen, Carat Finland)
YOUR 1€ (Ada-Maria Wäck, Vizeum Oy ja Noora Peitsara, Dentsu Aegis Network)

MARKETERS
OVER THE FINNISH LINE (Riikka Pakarinen ja Laura Rosenberg; SOK)
SCOOPFUL OF SUCCESS (Elina Nokelainen, Unilever Finland Oy ja Johanna Pajala, Lumene Oy)
STAND UP FOR FINNISH WORK (Noora Kangas ja Jukka Ahola, Polar)

Kaikki työt löytyvät täältä.

Voittajat julkistetaan 11.5. Sanomatalolla. Sanoma lähettää kesäkuussa jokaisen kategorian voittajaparin Cannes Lions -festivaaleille kisaamaan voitosta kansainväliseen Cannes Young Lions -kilpailuun.

Media & Marketers tuomarit ylärivi: Tuomas Kurki, Dentsu Aegis Network; Anne Korkiakoski, markkinoinnin kummitäti ja Jari Aalto-Setälä, SEK alarivi: Johanna Jäkälä, Finnair; Tomi Wirtanen, Elisa (Tuomariston puheenjohtaja) ja Krista Elopuro, Dagmar Kuvasta puuttuu Teemu Neiglick, Omnicom Media Group Finland
Print, Cyber & Film -tuomaristo ylärivi: Tommy Mäkinen, Folk Finland; Kari Eilola, Bob the Robot (Tuomariston puheenjohtaja) ja Lauri Toivonen, SOK alarivi: Miko Paassilta, HMD Global; Hanna Hiekkamies, Valio ja Jaakko Veijola, Wörks