Shortlist

Media Mediasta

MarkkinointiKollektiivi pohti: heinäkuussa ei mainosteta, kannattaisiko?

MarkkinointiKollektiivin toisessa tapahtumassa keskusteltiin tiistaina siitä miksi markkinointipanostukset vedetään heinäkuussa minimiin, vaikka suomalaisilla riittäisi silloin aikaa ja rahaa kuluttaa. Paneelin veti Sanomalla työskentelevä ja Shortlistiinkin joskus kirjoittanut MarkkinointiKollektiivin perustaja Santtu Kottila. 

Alma-talon aulassa panelisteina istuivat lisäksi S-ryhmän markkinointijohtaja Lauri Toivonen, Stellan markkinointiviestinnän ja kuluttajapalvelujen johtaja Aarne Töllinen, Markkinointi & Mainonnan toimituspäällikkö Kati Haapakoski ja Fazer Makeisten digijohtaja Reija Laaksonen.

Paneeli ei tarjoillut uutisia. Muun muassa kampanjalähtöiset toimintamallit ja se, että heinäkuu on helppo ja kustannustehokas lomakausi toimistoille ajavat toimintaa alas keskikesällä. Silti uutta on, etteivät esimerkiksi somekanavat tai pr/viestintä voi uinua kesälläkään. Perinteisesti kesä on myös ollut aktiivista jalkautusaikaa: siellä missä kuluttajat kesällä on, kannattaa myös brändien olla vahvasti läsnä.

Katso koko paneeli alta.

Ja kuule MarkkinointiKollektiivin kesän-syksyn suunnitelmista tästä.