Shortlist

Media Mediasta

Kaikki Sanoma Get Tomorrow -sisällöt!

Sanoma Get Tomorrow on Suomen merkittävin markkinointialan tapahtuma (meidän mielipiteemme). Koska Nordic Business Forum -koosteemme (Tässä Nordic Business Forumin sisältö - eikä maksa mitään!) on luetuin artikkelimme tähän asti, ajattelimme jatkaa samalla teemaalla ja tarjota myös viidennen Get Tomorrow:n sisällön kaikille. Tällä kertaa tosin yksi yhteen – siis virallisina tallenteina.

Pia Kalsta – kasvua mainonnalla

Päivän avasi Simon Sinekiä (Start with why) kanavoinut Sanoma Media Finlandin toimitusjohtaja Pia Kalsta, joka kysyi miksi mainonnalla on väliä juuri nyt. Kasvu! Mainonta on kasvun tekemisen väline, ja kasvu on palannut yritysten johtoryhmien ja hallitusten asialistoille orastavan talouskasvun myötä.

Erik Saelens

Ensimmäinen vieraspuhuja tulee Belgiasta. Erik Saelens on bränditoimisto Brandhomen perustaja. Saelensin mielestä mainostajat tarvitsevat massamediaa Googlen ja Facebookin oligopolin takia nyt enemmän kuin koskaan.

 

Samuel Scott

Yhdysvaltalainen Samuel Scott on seurannut media- ja markkinointitoimialaa toimittajana ja yritysjohtajana. Hän kirjoittaa tarkkanäköistä The Promotion Fix -kolumnia The Drumiin. Scott käy läpi melkeinpä kaikki kansainvälisen mediabisneksen buzzwordit adblockingistä TV:n tulevaisuuteen ja GDPR:stä natiivimainontaan.

 

Jerker Winther & Mark Ardelius

Ruotsalaiset mainosgurut, Ikean "Where Life Happens" -kampanjan takana olleen Åkestam & Holst -toimiston Jerker Winther ja Mark Ardelius paljastivat Get Tomorrow -yleisölle menestyskampanjan reseptin. Valitettavasti tätä esitysmateriaalia ei ole toistettavaksi, mutta alla on kuitenkin muutama lyhyt väläys itse kampanjasta. :-( 

Ikea - Where Life Happens from Henry on Vimeo.

Sarah Weise

Neurotieteet ja käyttäytymistaloustiede ovat valtavassa nosteessa. Ruotsin keskuspankin taloustieteen palkintokin (eli taloustieteen Nobel) meni tänä vuonna käyttäytymistaloustieteen edistäjä Richard Thalerille. Miksi mainostajan kannattaa kiinnostua kuluttajakäyttäytymisestä syvällisemmin? Siitä esitelmöi alan ekspertti Sarah Weise, UX Masters Academysta.

 

Oli Gardner

Datan ja luovuuden välillä pitkään jatkunut sotatila on saavuttanut, jossei aivan aselepoa, niin jonkinlaisen asemasotavaiheen. Unbouncen Oli Gardner kertoo miten markkinoijat hyötyvät enemmän juoksuhaudat ylittävästä yhteistyöstä kuin kahtiajaon jatkumisesta. Garder hinkkaa hauskalla ja käytännönläheisellä tavalla datapohjaista UX-suunnittelua ja copyn kirjoittamista.

 

Hans Edin

Tilaisuuden päättää Sanoma Media Finlandin kaupallinen johtaja Hans Edin, joka esitteli pari Sanoman tuoteuutuutta. Yksi on datalla rikastettu TV-mainonta, joka mahdollistaa mainonnan kohdentamisen kuluttajien kiinnostusten perusteella Nelonen Median tv-kanavilla (Nelonen, Liv, Jim ja Hero). Toinen koskee Sanoman uutismedioiden (Ilta-Sanomat ja Helsingin Sanomat) mainostuotteiden uudistusta "alustapohjaisesta yleisöpohjaiseen". Käytännössä tämä tarkoittaa, että esimerkiksi Hesarin kokosivun voi nyt ostaa samanaikaisesti printissä ja digissä, siis mainostaja tavoittaa koko Sanoman uutismedian sen päivän yleisön kaikissa kanavissa.