Shortlist

Media Mediasta

Suomelle yksi hopea ja pronssi eurobestissä

Heinäkuussa konkurssin tehneen tavarataloketju Anttilan mainoskampanja sai hopeaa eurobest-markkinointifestivaalin Entertainment-kilpailusarjassa palkintogaalassa perjantai-iltana Roomassa. Palkinnon nakkasi TBWA\Helsinki "Erinomanlaiset" –työllä. Kampanjan mediasuunnittelusta vastasi ToinenPHD ja tuotannosta Screen Helsinki.

Film-sarjassa Valion ja hasan & partnersin "Ian Wright – The Lick-Hiker's Guide to Inner Strenght" sai pronssia. Kampanjan mediatoimistona oli Dagmar ja tuotantoyhtiönä Cocoa.

Entertainment-tuomaristossa istui helsinkiläisen mainostoimisto FOLKin johtaja Tommi Laiho.

Laiho, Anttilan kampanja sai palkinnon, eikö tuomaristo tiennyt että se on mennyt konkurssiin? Keskusteltiinko siitä? Mikä oli työn pärjäämisen taustalla?

”Tuomaristo tiesi Anttilan tilanteen ja jopa sen, että henkilökohtaisesti olin kyseenalaistanut koko kampanjan Suomessa. Silti, ja lopulta olin samaa mieltä itsekin, että viihteellisenä verkkosarjana hanke oli rohkea, perusteltu ja koko alaa Euroopassa eteenpäin vievä. Onnittelut tiimille.”

Eurobest on suurin ja arvostetuin mainoskilpailu eurooppalaisille töille ja toimistoille. Kilpailussa on mukana 20 kilpailusarjaa. Kilpailuun ehdolle laitettuja töitä oli noin 5000. Tapahtuma vaihtaa joka vuosi isäntäkaupunkia, vuonna 2014 se järjestettiin Helsingissä. Eurobestin järjestää Cannesin festivaalistakin vastaava Lions Festivals. Yhtiön virallinen yhteistyökumppani Suomessa on Sanoma.

Shortlist kuuluu Sanoma-konserniin.